هوالذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم ایته ی و یزکیهم ویعلمهم الکتب و الحکمه وان کانوا من قبل لفی ضلل مبین *سوره جمعه آیه دوم*
اوست که میان مردم درس نا خوانده پیامبری از خودشان مبعوث کرد تا آیات الهی را بر آنان بخواند و آنها را رشد و پرورش داده و کتاب آسمانی و حکمت به آنان بیاموزد و همانا پیش از این در انحراف و گمراهی آشکار بودند.
معلمی شغل انبیاست ( امام خمینی)
غدیر برکه نیست ،دریاست.
انتخاب راهبرد ، روشن کننده راهی است که هر انسان و یا مجموع باید آن را تا رسیدن به هدف بپیماید. البته حرکت در مسیر درست نیز حتما می تواند یک هدف به غایت مهم و اساسی باشد و شاید بتوان گفت در حقیقت هدف همان حرکت در مسیر درست است.
انسان و یا مجموعه ای که دارای هدف و راهبرد برای عملکرد خود نباشد نه ظرفیت های خود را شناخته است و نه میتواند به همه آن چیزی که لایق و شایسته اوست دست پیدا کند.
مجموعه غدیر با آگاهی کامل به مطالب ذکر شده تلاش و کوشش داشته و دارد که همواره در این مسیر حرکت نماید و همانگونه که سابقه دیرینه این مجموعه می تواند گواهی به این مدعا باشد.
توجه به دریای وجودی هر انسان ، ظرفیت های متفاوت آدمیان با یکدیگر وابعاد وجودی متفاوت آنان با یاری خواستن از خداوند و پیروی از پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) و اعتقاد راسخ به اینکه معلمی و تعلیم و تعلم ادامه راه انبیاست خلاصه راهبرد این مجموعه برای گام نهادن در عرصه آموزش و پرورش می باشد.
عدم فشار بیش از حد درسی به دانش آموزان
توجه به پرورش به عنوان زیر ساخت آموزش
تلاش در جهت فراهم نمودن امکانات اصلی و جانبی آموزش و پرورش دانش آموزان در عالی ترین سطح
ایجاد فضای همکاری ،تعاون و احترام بین کارکنان اداری و آموزشی مدرسه با اولیا
انتقاد پذیری و توجه به خواسته های دانش آموزان و اولیا محترم در حد امکان گوشه ای از عملکرد 27 ساله مجموعه غدیر می باشد